vereniging directe verkoop nederland

Directe verkoop: feiten en fabels

Feit: geen maximum aan inkomsten
Het is een feit dat er geen maximum zit aan de inkomsten in de directe verkoopbranche. Dat is precies wat het zo aantrekkelijk maakt voor business partners: hoe meer omzet er door je team wordt gerealiseerd, hoe hoger je maandelijkse (bonus)inkomsten en hoe sneller je in aanmerking kunt komen voor extra 'incentives', zoals leuke reizen. Hier moet natuurlijk wel serieus voor worden gewerkt. Niet alleen door jezelf, maar ook door je teamleden.

Fabel: in directe verkoop word je slapend rijk
Systemen om snel rijk te worden, bestaan niet in directe verkoop. De inkomsten kunnen aanzienlijk zijn, maar daar moet wel hard voor worden gewerkt. Het is echter wel zo dat sommige business partners het na een aantal jaar hard werken 'rustiger aan kunnen doen'. Dat is een gevolg van het karakter van multi-level marketing: de omzet van het team is het resultaat van de inzet van de teamleden. Hoe harder de teamleden werken, hoe minder het eindresultaat afhankelijk is van de persoon die het team is begonnen. Het is echter wel zo dat deze persoon actief in de verkoop en in het managen van het team moet blijven.

Feit: niet iedereen heeft een topinkomen in directe verkoop
Je inkomen in de directe verkoop is afhankelijk van de inspanningen die je levert en de tijd die je investeert. Niet iedereen heeft de ambitie om de hoeveelheid werk te verzetten die nodig is voor een topinkomen. Het merendeel van de actieve business partners bouwt een leuke bijverdienste op en ongeveer 15% realiseert een inkomen dat varieert tussen een gemiddeld parttime salaris en een echt hoofdinkomen waar hele gezinnen goed van kunnen leven. Feit is dat in Nederland tientallen business partners een fantastische levensstijl hebben kunnen ontwikkelen, dankzij hun succes in directe verkoop.

Fabel: directe verkoop is een piramidesysteem
Piramidesystemen zijn in Europa al vele jaren verboden. Zodra autoriteiten een piramidesysteem ontdekken, worden de organisaties erachter ontbonden. De meeste directe verkoopondernemingen bestaan al decennialang en sommigen zijn zelfs beursgenoteerd. Het moment van starten als business partner heeft geen enkele invloed op de inkomensmogelijkheid: mensen die vandaag beginnen, kunnen net zo veel verdienen als de mensen die 25 jaar geleden zijn begonnen, en zelfs meer.

Terug naar boven

Nieuws

“Wat kan de Nederlandse retail leren van de directe verkoop ?”.

Peter Sprengers, CEO van marketingbureau Techonomy en Peter Boots, voorzitter van de VDV, vertellen welke kansen nieuwe technologieën bieden en welke lessen de worstelende ‘retail’ kan opsteken van de directe verkoopsector.

lees verder

Wat mag u als business partner verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als business partner mag verwachten van de directe verkoop branche.

lees verder

Wat mag u als consument verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als consument mag verwachten van de directe verkoopbranche.

lees verder

Steeds minder 'party's'

Nog maar 20% van de omzet in directe verkoop in Nederland wordt verkocht op party's. product uitleg vindt vaker plaats via gesprekken of andersoortige bijeenkomsten.

lees verder Steeds minder  'party's'

Leden VDV herkenbaar

Alle directe verkoop bedrijven die lid zijn van de VDV zijn voortaan herkenbaar aan het speciale logo. Ieder jaar opnieuw onderschrijven deze bedrijven de internationale gedragsregels en de voorwaarden van de VDV

lees verder Leden VDV herkenbaar

contact

vereniging directe verkoop nederland
postbus 2450
5202 cl 's-hertogenbosch
tel: 088 05 51 400 / +31 88 05 51 400
email: vdv@directeverkoop.nl