vereniging directe verkoop nederland

Wat is directe verkoop?

Bij directe verkoop worden producten niet in de winkel verkocht, maar persoonlijk, bijvoorbeeld tijdens een demonstratie of gesprek, bij mensen thuis of op een andere locatie. De verkopers zijn onafhankelijke, zakelijke partners van de organisaties waarvan ze de producten of diensten verkopen. Ze zijn zelf ook enthousiaste gebruikers van de producten en kunnen daarom advies geven op basis van hun eigen ervaringen. Voor directe verkoop gelden dezelfde regels als voor verkoop in de winkel of online: er is geen enkele aankoopverplichting en er zijn ruime 'niet goed geld terug' regelingen.

Van gebruiker naar business partner

Mensen die enthousiast zijn over de producten of diensten die ze hebben aangeschaft via directe verkoop, kunnen zichzelf ook als business partner inschrijven en zo een interessante inkomstenbron creëren. Als nieuwe business partner word je voor begeleiding altijd gekoppeld aan een bestaande business partner. Daarom wordt de branche ook wel aangeduid met multi-level marketing, team-marketing, of netwerk-marketing. Als business partner begin je eigenlijk iets voor jezelf. Dat kan, zeker in het begin gewoon part-time, naast je huidige activiteiten. Inkomsten zijn altijd omzet gerelateerd en kennen geen plafond.

Interesse? bekijk dan ook 'aan de slag' in directe verkoop.

Terug naar boven

Nieuws

Samenwerking Consumentenbond en VDV

De Consumentenbond werkt al jaren samen met de Vereniging Directe Verkoop Nederland, om de belangen van de eindgebruiker zo goed als mogelijk te dienen. Lees hier hoe de Consumentenbond denkt over onze branche en onze vereniging.

lees verder

Groei directe verkoop-branche zet door

De Nederlandse directe verkoop-branche noteerde afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland. Waar in 2015 de geschatte retailomzet in Nederland voor de gehele sector bijna 126,8 miljoen euro bedroeg, was deze in 2016 gestegen naar 147,3 miljoen euro, een groei van ruim 16 procent.

lees verder

“Wat kan de Nederlandse retail leren van de directe verkoop ?”.

Peter Sprengers, CEO van marketingbureau Techonomy en Peter Boots, voorzitter van de VDV, vertellen welke kansen nieuwe technologieën bieden en welke lessen de worstelende ‘retail’ kan opsteken van de directe verkoopsector.

lees verder

Wat mag u als business partner verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als business partner mag verwachten van de directe verkoop branche.

lees verder

Wat mag u als consument verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als consument mag verwachten van de directe verkoopbranche.

lees verder

Steeds minder 'party's'

Nog maar 20% van de omzet in directe verkoop in Nederland wordt verkocht op party's. product uitleg vindt vaker plaats via gesprekken of andersoortige bijeenkomsten.

lees verder Steeds minder  'party's'

Leden VDV herkenbaar

Alle directe verkoop bedrijven die lid zijn van de VDV zijn voortaan herkenbaar aan het speciale logo. Ieder jaar opnieuw onderschrijven deze bedrijven de internationale gedragsregels en de voorwaarden van de VDV

lees verder Leden VDV herkenbaar

contact

vereniging directe verkoop nederland
postbus 2450
5202 cl 's-hertogenbosch
tel: 088 05 51 400 / +31 88 05 51 400
email: vdv@directeverkoop.nl