vereniging directe verkoop nederland

Wat doet de VDV voor leden?

Directe verkoop organisaties die bij de VDV zijn aangesloten, mogen het VDV-logo voeren. Dit logo laat zien dat organisaties zich – ieder jaar opnieuw- aan de wet- en regelgeving voor directe verkoop houden en de gedragsregels in acht nemen. Hiermee wordt aan consumenten en business partners getoond dat de organisatie betrouwbaar en professioneel is.

Daarnaast behartigt de VDV de belangen van deze bedrijven en hun onafhankelijke business partners die actief zijn in directe verkoop. Wij staan in contact met de verschillende relevante autoriteiten en we proberen de branche meer bekendheid te geven via persberichten, artikelen en bijdragen aan diverse media.

Gedragscode

Organisaties die bij de VDV zijn aangesloten, tekenen jaarlijks voor het in acht nemen van de (internationale) gedragsregels die zijn opgesteld door de Europese branchevereniging Seldia. Hierdoor kunnen consumenten en business partners er vanuit gaan dat zij op een transparante en eerlijke manier te werk gaan.

 

Aspirant-leden en partner-leden

Nieuwe leden krijgen minimaal voor de duur van een jaar de status van Aspirant-lid, alvorens het volwaardige lidmaatschap wordt toegekend. In dat jaar dienen nieuwe leden te bewijzen dat ze ook in de praktijk de gedragscodes en voorwaarden ter harte nemen.

Partner-leden zijn bedrijven die als toeleverancier of service provider goede banden met de branche directe verkoop hebben en de branche een warm hart toe dragen. Mede dankzij hun ondersteuning kan de VDV haar doelstellingen tot uitvoer brengen.

Wilt u meer informatie? Bel ons secretariaat: 088 05 51 400 / +31 88 05 51 400

Terug naar boven

Nieuws

Samenwerking Consumentenbond en VDV

De Consumentenbond werkt al jaren samen met de Vereniging Directe Verkoop Nederland, om de belangen van de eindgebruiker zo goed als mogelijk te dienen. Lees hier hoe de Consumentenbond denkt over onze branche en onze vereniging.

lees verder

Groei directe verkoop-branche zet door

De Nederlandse directe verkoop-branche noteerde afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland. Waar in 2015 de geschatte retailomzet in Nederland voor de gehele sector bijna 126,8 miljoen euro bedroeg, was deze in 2016 gestegen naar 147,3 miljoen euro, een groei van ruim 16 procent.

lees verder

“Wat kan de Nederlandse retail leren van de directe verkoop ?”.

Peter Sprengers, CEO van marketingbureau Techonomy en Peter Boots, voorzitter van de VDV, vertellen welke kansen nieuwe technologieën bieden en welke lessen de worstelende ‘retail’ kan opsteken van de directe verkoopsector.

lees verder

Wat mag u als business partner verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als business partner mag verwachten van de directe verkoop branche.

lees verder

Wat mag u als consument verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als consument mag verwachten van de directe verkoopbranche.

lees verder

Steeds minder 'party's'

Nog maar 20% van de omzet in directe verkoop in Nederland wordt verkocht op party's. product uitleg vindt vaker plaats via gesprekken of andersoortige bijeenkomsten.

lees verder Steeds minder  'party's'

Leden VDV herkenbaar

Alle directe verkoop bedrijven die lid zijn van de VDV zijn voortaan herkenbaar aan het speciale logo. Ieder jaar opnieuw onderschrijven deze bedrijven de internationale gedragsregels en de voorwaarden van de VDV

lees verder Leden VDV herkenbaar

contact

vereniging directe verkoop nederland
postbus 2450
5202 cl 's-hertogenbosch
tel: 088 05 51 400 / +31 88 05 51 400
email: vdv@directeverkoop.nl