vereniging directe verkoop nederland

}

Nieuws

VDV wint Europese Seldia Award 2016

Brussel, 5 oktober 2016, "Best Direct Selling Association 2016" voor VDV

Platform "MarketingTribune"

7 september 2016, lees hier het artikel:

http://www.marketingtribune.nl/b2b/nieuws/2016/09/netwerkmarketing-wordt-volwaardige-marktsector/index.xml

Platform "de Ondernemer"

31 augustus 2016, lees hier het artikel:

http://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/106003/directe-verkoop-via-netwerkmarketing-groeit-met-15-procent

 

Leden VDV herkenbaar

Leden VDV herkenbaar

Alle directe verkoop bedrijven die lid zijn van de VDV zijn  voortaan herkenbaar aan het speciale logo. Ieder jaar opnieuw onderschrijven deze bedrijven de internationale gedragsregels en de voorwaarden van de VDV. 

De gedragscode waar deze bedrijven voor tekenen leest u hier.

Steeds minder 'party's'

Steeds minder  'party's'

Sommige mensen denken bij directe verkoop vooral aan 'home party's'. De praktijk is inmiddels een stuk gevarieerder. Nog maar 20% van de omzet in directe verkoop in Nederland wordt verkocht op party's. Product uitleg vindt vaker plaats via individuele gesprekken of andersoortige bijeenkomsten in een huiselijke of anderszins bekende omgeving.

Wat mag u als consument verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als consument mag verwachten van de directe verkoop branche in een korte globale samenvatting van de gedragsregels voor VDV-leden.
Klik op:  wat-u-mag-verwachten-van-de-directe-verkoop-branche-nov2016

De complete tekst leest u in de "Europese gedragscode voor directe verkoop" onder 'quick links'.

Wat mag u als business partner verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als business partner mag verwachten van de directe verkoop branche in een korte globale samenvatting van de gedragsregels voor VDV-leden.

Wat u business partner mag verwachten van de directe verkoop branche nov2016

De complete tekst leest u in de "Europese gedragscode voor directe verkoop" onder 'quick links'.

 

“Wat kan de Nederlandse retail leren van de directe verkoop ?”.

Lees op het platform CustomerTalk het artikel:

“Wat kan de Nederlandse retail leren van de directe verkoop ?”

https://www.customertalk.nl/nieuws/de-wijze-lessen-die-retail-kan-leren-van-directe-verkoop

Peter Sprengers, CEO van marketingbureau Techonomy en Peter Boots, voorzitter van de VDV, vertellen welke kansen nieuwe technologieën bieden en welke lessen de worstelende ‘retail’ kan opsteken van de directe verkoopsector.

Groei directe verkoop-branche zet door

De Nederlandse directe verkoop-branche noteerde afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland. Waar in 2015 de geschatte retailomzet in Nederland voor de gehele sector bijna 126,8 miljoen euro bedroeg, was deze in 2016 gestegen naar 147,3 miljoen euro, een groei van ruim 16 procent.

Met deze toename van de omzet past Nederland in de Europese groeitrend die de directe verkoopsector de afgelopen jaren heeft laten zien in landen als Duitsland, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.

Niet alleen kopen consumenten meer bij business partners, de groei van de sector is ook te verklaren vanuit een toename in het aantal business partners. In één jaar tijd groeide het aantal business partners met 13 procent, van ruim 82.000 tot ruim 93.000 zelfstandig opererende en onafhankelijke business partners. De aangesloten bedrijven binnen de Vereniging Directe Verkoop Nederland presteerden zelfs nog beter. Hier werd een omzetgroei van 19 procent gerealiseerd en een toename van 13,4 procent in het aantal zelfstandig opererende en onafhankelijke business partners. Zij brengen producten of diensten van een bedrijf via mond-tot-mondreclame direct aan de man. Daarmee slaan ze een aantal tussenlagen over. Een aanpak die, getuige de positieve cijfers, effect sorteert.

Passend bij de tijd

Volgens Peter Boots, voorzitter van de Vereniging Directe Verkoop, is er een logische verklaring waarom het aantal directe verkopers in Nederland zo snel toeneemt: “Directe verkoop is een uitstekend en volwaardig alternatief voor een baan in vaste dienst, omdat het uitstekend past bij deze tijd waarin zelfstandig ondernemen steeds meer regel dan uitzondering wordt. Bovendien zijn, in tegenstelling tot bij andere branches, de opstartkosten laag. En daar komt de flexibele tijdsindeling en het feit dat directe verkopers zo veel of zo weinig kunnen werken als ze willen nog eens bovenop. Dat directe verkoop een sterke aantrekkingskracht heeft op ondernemende mensen is dan ook niet zo gek.”

Gezondheid & beauty blijven populair

De bestverkopende producttypes in Nederland zijn, net als in veel andere Europese landen, wellness (72%) en cosmetica (20%). “Verreweg de meeste aandacht gaat uit naar gezondheidsen beautyproducten,” stelt Boots. “Je zou dit kunnen verklaren vanuit de man-vrouwverhouding van de business partners van onze leden: driekwart daarvan is vrouw. Maar dat lijkt te kort door de bocht, ook mannen tonen steeds meer interesse in goede persoonlijke verzorging, gecombineerd met een gezonde levensstijl. Geïnteresseerden varen daarbij vaak op ervaringen van andere gebruikers. Laat dat nou net zijn waar directe verkoop om draait.”

Ervaren gebruikers

Waar directe verkoop voorheen vaak werd geassocieerd met huiskamerparty’s, verdwijnt dit beeld steeds meer naar de achtergrond, merkt ook Boots. “We merken dat directe verkoop steeds meer voor vol wordt aangezien, en dat is ook niet meer dan terecht. Directe verkopers beschikten namelijk altijd al over meer mogelijkheden dan deur-tot-deur- en thuisverkopers. En de afgelopen jaren hebben zij met de komst van sociale media nog een uitstekend middel erbij gekregen, waarmee ze hun werk op een nog betere manier kunnen invullen. Steeds meer consumenten doen hun boodschappen online. Ze laten zich hierbij leiden door de ervaringen en reviews van andere gebruikers. Directe verkopers kunnen via social media de interactie opzoeken met hun klanten.

Voor veel mensen is het maar wat fijn als ze met een directe verkoper als zijnde een ervaren gebruiker kunnen ‘praten’, die ook echt kennis heeft van het product waar ze naar op zoek zijn.”

Samenwerking Consumentenbond en VDV

De Consumentenbond (augustus 2017):

"De Consumentenbond richt zich als belangenbehartiger op de verbetering van uw rechten als consument en heeft met een aantal branches afspraken gemaakt over de “Algemene Voorwaarden” bij een aankoop. Of beter gezegd: de Consumentenbond heeft de spelregels gecontroleerd en goedgekeurd waar -in uw belang- bepaalde bedrijven zich aan dienen te houden bij een aankoop.

Ook de brancheorganisatie VDV (Vereniging Directe Verkoop) heeft de door de Consumentenbond goedgekeurde spelregels vastgelegd in haar “Algemene Voorwaarden”. Zo heeft u (minimaal) 14 dagen bedenktijd om de aankopen zonder opgave van redenen te retourneren (de zogenaamde “herroepingstermijn”). Alleen de verkopers (zelfstandige Business Partners) van de bedrijven die lid zijn van de brancheorganisatie VDV, gebruiken deze “Algemene Voorwaarden” bij uw aankoop via directe verkoop. Bovendien heeft u nóg een voordeel als koper bij een VDV lid: De “Algemene Voorwaarden” van de VDV, zijn ondergebracht bij de officiële Nederlandse instantie voor geschillen: De Geschillencommissie voor Consumentenzaken te Den Haag. Dit betekent dat u bij een eventueel geschil, recht heeft op een goedkope en onafhankelijke procedure met een voor het bedrijf bindende uitspraak, zonder dat u naar de rechter hoeft te gaan. De VDV staat dan ook nog eens garant voor de uitvoering: een extra garantie dus, die slechts door de VDV en haar leden wordt gegeven.

Kortom, de met de Consumentenbond gemaakte afspraken tonen aan dat de VDV eerlijke handel propageert en oog heeft voor uw belang als consument."

Terug naar boven

Nieuws

Samenwerking Consumentenbond en VDV

De Consumentenbond werkt al jaren samen met de Vereniging Directe Verkoop Nederland, om de belangen van de eindgebruiker zo goed als mogelijk te dienen. Lees hier hoe de Consumentenbond denkt over onze branche en onze vereniging.

lees verder

Groei directe verkoop-branche zet door

De Nederlandse directe verkoop-branche noteerde afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland. Waar in 2015 de geschatte retailomzet in Nederland voor de gehele sector bijna 126,8 miljoen euro bedroeg, was deze in 2016 gestegen naar 147,3 miljoen euro, een groei van ruim 16 procent.

lees verder

“Wat kan de Nederlandse retail leren van de directe verkoop ?”.

Peter Sprengers, CEO van marketingbureau Techonomy en Peter Boots, voorzitter van de VDV, vertellen welke kansen nieuwe technologieën bieden en welke lessen de worstelende ‘retail’ kan opsteken van de directe verkoopsector.

lees verder

Wat mag u als business partner verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als business partner mag verwachten van de directe verkoop branche.

lees verder

Wat mag u als consument verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als consument mag verwachten van de directe verkoopbranche.

lees verder

Steeds minder 'party's'

Nog maar 20% van de omzet in directe verkoop in Nederland wordt verkocht op party's. product uitleg vindt vaker plaats via gesprekken of andersoortige bijeenkomsten.

lees verder Steeds minder  'party's'

Leden VDV herkenbaar

Alle directe verkoop bedrijven die lid zijn van de VDV zijn voortaan herkenbaar aan het speciale logo. Ieder jaar opnieuw onderschrijven deze bedrijven de internationale gedragsregels en de voorwaarden van de VDV

lees verder Leden VDV herkenbaar

contact

vereniging directe verkoop nederland
postbus 2450
5202 cl 's-hertogenbosch
tel: 088 05 51 400 / +31 88 05 51 400
email: vdv@directeverkoop.nl