vereniging directe verkoop nederland

Significante groei ‘Directe verkoop branche Nederland’ in 2020 (juli 2021)

Digitale vooruitgang zet door - de nieuwe keuzes omarmd

2020 was een bijzonder jaar, waarbij sommige branches zwaar getroffen zijn. De beperkende overheidsmaatregelen hebben gevolgen voor de gehele economie.

Hoe verging het de directe verkoop branche in een periode waarin persoonlijk contact zwaar werd beperkt? En wat zijn de verwachtingen naar de toekomst ?

Hoewel de Business partners al enige tijd mede gebruik maken van online toepassingen en sociale media, om ook op die manier relaties te onderhouden, hebben de Business partners zich in 2020 razendsnel omgeschakeld naar vrijwel 100% digitaal werken. Lockdowns en andere beperkende maatregelen, bleken uiteindelijk geen onoverkomelijk obstakel voor het onderhouden van bestaande, en het leggen van nieuwe contacten.

Ook de bedrijven, de VDV-leden, hebben de schouders er onder gezet, om hun Business partners en hun consumenten te ondersteunen bij het digitaal opschalen van hun diensten. Denk bijvoorbeeld aan: meer en uitgebreidere video meeting systemen, sociale media trainingen voor de Business partners, meer sociale media kanalen en de back office opschalen. Het contact met elkaar, en met de consument verloopt enerzijds efficiënter, maar kan het persoonlijke live contact niet helemaal vervangen.

Een officiële bevestiging van de veerkracht van de Business partners in directe verkoop, is te vinden in het VDV-onderzoek ‘Statistics Survey 2021’ van 1 juli 2021 over het jaar 2020, die vergelijkbaar is met de onderzoeken van de andere nationale directe verkoop verenigingen wereldwijd.  

Op economisch vlak hebben de business partners namelijk laten zien wat er met aanpassingsvermogen mogelijk is binnen directe verkoop.

Ongeveer 95.000 Business partners, waarvan 77% vrouw, laten namelijk een groei zien van 10,3 % naar een geschatte retail omzet van 130 miljoen Euro in 2020 !

De twee grootste productgroepen blijven ‘Wellness’: 66,2% (2019: 64%) en ‘Verzorging/cosmetica’: 23,3% (2019: 20%))

De toekomst zal liggen in een hybride vorm van online en offline werken, waarbij  persoonlijk en direct contact en advisering de spil blijft vormen.

Terug naar boven

Nieuws

IPSOS Direct Sellers Survey 2023 (juli/augustus 2023)

Onderdeel 'Tevredenheid Business partners'

lees verder

Video - Facts & Figures (augustus 2022)

Ondernemen, iets voor jou ? De feiten vertellen meer .... Bekijk de Facts & Figures video

lees verder

Video - Wat is directe verkoop ? (maart 2022)

Directe verkoop in Nederland, Direct selling in Engelstalige landen, Vente directe in Franstalige landen. Het bestaat wereldwijd al decennia lang. Maar wat betekent directe verkoop ? Bekijk deze video

lees verder

Significante groei ‘Directe verkoop branche Nederland’ in 2020 (juli 2021)

2020 was een bijzonder jaar, waarbij sommige branches zwaar getroffen zijn. Hoe verging het de directe verkoop branche in een periode waarin persoonlijk contact zwaar werd beperkt? En wat zijn de verwachtingen naar de toekomst ?

lees verder

Ondernemers aan het woord (februari 2021)

Enkele Business partners vertellen individueel over hun ondernemerschap in directe verkoop. Klik op een van links en bekijk de betreffende video.

lees verder

COVID-19 en de veerkracht van directe verkoop (maart/ april 2020)

De branche voor directe verkoop staat bekend als een echte ’mensenbranche’.

lees verder

In gesprek met ondernemers (december 2019)

Directe verkoop heeft de toekomst. Daarom hebben we samen met diverse ondernemers binnen de directe verkoop vijf tafelgesprekken opgenomen.

lees verder

Directe verkoop in 6 video 's (augustus 2018)

Directe verkoop: 6 pijlers augustus 2018

lees verder

Samenwerking Consumentenbond en VDV

De Consumentenbond werkt al jaren samen met de Vereniging Directe Verkoop Nederland, om de belangen van de eindgebruiker zo goed als mogelijk te dienen. Lees hier hoe de Consumentenbond denkt over onze branche en onze vereniging.

lees verder

Groei directe verkoop-branche zet door

De Nederlandse directe verkoop-branche noteerde afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland. Waar in 2015 de geschatte retailomzet in Nederland voor de gehele sector bijna 126,8 miljoen euro bedroeg, was deze in 2016 gestegen naar 147,3 miljoen euro, een groei van ruim 16 procent.

lees verder

“Wat kan de Nederlandse retail leren van de directe verkoop ?”.

Peter Sprengers, CEO van marketingbureau Techonomy en Peter Boots, voorzitter van de VDV, vertellen welke kansen nieuwe technologieën bieden en welke lessen de worstelende ‘retail’ kan opsteken van de directe verkoopsector.

lees verder

Wat mag u als business partner verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als business partner mag verwachten van de directe verkoop branche.

lees verder

Wat mag u als consument verwachten van de directe verkoop branche ?

Lees wat u als consument mag verwachten van de directe verkoopbranche.

lees verder

VDV wint Europese Seldia Award 2016

Brussel, 5 oktober 2016, "Best Direct Selling Association 2016" voor VDV

lees verder

Steeds minder 'party's'

Nog maar 20% van de omzet in directe verkoop in Nederland wordt verkocht op party's. product uitleg vindt vaker plaats via gesprekken of andersoortige bijeenkomsten.

lees verder Steeds minder  'party's'

Leden VDV herkenbaar

Alle directe verkoop bedrijven die lid zijn van de VDV zijn herkenbaar aan het VDV-logo. Ieder jaar opnieuw onderschrijven deze bedrijven de internationale gedragsregels en de voorwaarden van de VDV

lees verder

contact

vereniging directe verkoop nederland
postbus 2450
5202 cl 's-hertogenbosch
tel: 088 05 51 400 / +31 88 05 51 400
email: vdv@directeverkoop.nl